lauantai 27. tammikuuta 2018

0.1 Aloitus

Olen pitkään suunnitellut aloittavani tällaisen blogin, Nyt koen että omat voimavarani riittävät kirjoittamaan suurimmasta mielenkiintoni kohteesta mielenterveydestä ja erityisesti mielenterveysongelmista.

Kuka on kirjoittajana?
Olen siis 20 vuotias nuorinainen keski-pohjanmaalta. Ammattia minulla ei ole, ja olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä, mielenterveysongelmien vuoksi, Omat diagnoosini eivät ole tässä niin tärkeitä, mutta voin mainita niistäkin joissain postauksissa.
Haaveita on monia, niin ammatin suhteen, haluan jonain päivänä olla psykiatri tai psykologi.
En ole siis mikään ammattilainen, haluan kirjoittaa mielenterveysongelmista avoimesti ja kertoa asioista niin tietopohjalta kuin omista kokemuksista. Tiedon lähteenä käytän vain luotettavia lähteitä jotka liitän aina blogitekstin perään.

 
Mitä blogi tulee sisältämään?
-Tulen käsittelemään blogissa mahdollisimman paljon eri mielenterveyshäiriöitä, ihan masennuksesta skitsofreniaan. Tulen kertomaan kaikesta niin psykiatrian silmin kuin potilaan silmin. Olen nimittäin nähnyt paljon kaikenlaista, iästäni huolimatta! Pyrin kirjoittamaan selkokielellä ja toivon että saan tekstistä helppolukuista. Tarkoituksenani on saada ihmiset tietoiseksi asioista, että mielenterveysongelmat ovat sairauksia siinä missä muutkin sairaudet. Haluan "avata ihmisten silmät" näiden asioiden suhteen. 
Olen ollut mukana blogi-projektissa nimeltä tuomitut mielet ja tällähetkellä ylläpidän facebookissa vertaistukiryhmää. 

Mutta aloitellaan ensimmäisellä tietopostauksella! Yritän saada sen huomiseksi valmiiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti